onsdag 3. august 2016

 
HØSTRUTA er ferdig
Design: Kristin Wiola Ødegård

Høstruta er endelig ferdig! Valgte garnet som er brukt i orginaloppskriften, og er kjempefornøyd med det. Fargene går ton i ton, avstemt til hverandre. Den rustrøde bunnfargen er Pickles Merino Tweed kobber, og den hvite kontrastfargen er Rauma finull natur. Øverst ved halslinningen har jeg brukt Pickles Pure Wool fjellbekk, mens boblekantene er laget med PT2 farge 10 oliven. Det var en sann utfordring å strikke med Pickles Meriono Tweed på grunn av svært ujevn tvinning, men resultatet ble bra - og nå kan jeg faktisk tenke meg å bruke dette garnet pånytt ved en senere anledning.

 
Nederst på ermene skal det broderes og hekles med kontrastfargene. Jeg har såvidt startet, og skal fortsette. Men akkurat nå trenger jeg en pause. Sårkantene etter klipping foran skal dekkes med Wiola-bånd. Disse skal jeg feste når broderiene er på plass.


Jeg er veldig fornøyd med denne jakka, og tror at den vil bli mye brukt. Og det er fantastisk deilig å være ferdig. Det aller beste med å avslutte et stort prosjekt er at nå kan jeg starte på et nytt (hi, hi).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar