mandag 7. desember 2020

Selbu sokker

 Jeg har lenge hatt lyst til å strikke selbu-sokker, men du vet - det skal litt til å gi seg i kast med et slikt prosjekt. Derfor meldte jeg meg på Knitography sitt kurs som startet i oktober i år. Det er alltid lettere å komme i gang og fullføre når man strikker sammen med andre. 

I løpet av kurset ble det lagt ut mange hjelpevideoer for de forskjellige trinnene i arbeidet, og disse var til stor hjelp. Her lærte jeg å legge opp  på norsk tradisjonelt vis slik at vrangborden øverst ble elastisk og fin, og det var massevis av triks og tips underveis - slik at resultatet skulle bli så bra som mulig. Jeg er veldig fornøyd med resultatet, og ser ikke bort fra at det blir flere selbusokker på pinnene mine etterhvert.

Jeg har også investert i Patricia fra Knitography sitt nyutgitte hefte om selbusokker. Her er det flere fantastisk flotte design å velge i, så dette blir gøy.

Sokkene er strikket med Rauma 2tråds gammelserie på pinne nr 2







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar