søndag 14. februar 2021

November jacket av Petiteknit

 Denne altså - monsterprosjekt! - men verdt hver maske 😊

Min Novemberjakke ble påbegynt i desember, strikket på i januar og ferdigstilt i februar. Det var en tidkrevende affære - men du verden - oppskriften bærer preg av strikkenerderi på høyt nivå. Jeg tar av meg hatten og bøyer meg i støvet for Petiteknit. Nok en gang kommer hun på banen med en oppskrift som ingen andre ville være i stand til å tenke ut. Bravissimo 👏

Jakken er strikket i Peergynt garn fra Sandnes. Jeg har aldri vært oppriktig begeistret for dette garnet (for å si det pent), men akkurat her fungerer det. Jeg brukte totalt 1950 g (kun noen få gram ble igjen på siste nøstet). Jakken ble tung, men utrolig varm, da. Tyngden gjør at jakka faller pent - og det digger jeg. Kunne tenke meg å strikke en novemberjakke til, men da vil jeg nok velge original garnet, eller et norsk garn som er litt mer «ullete» enn Peergynt. Men siden dette er et monsterprosjekt så må jeg nok vente litt før jeg starter, kjenner jeg. Men bevares - oppskriften anbefales på det eller varmeste herfra

👌






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar