mandag 28. juni 2021

Strikk våren 2021 - oppsamlingspost 😎

 Jeg har strikket denne våren, også - men det har blitt lite skriving om aktivitetene. Derfor kommer det en samlepost, med vårens ferdigstilte prosjekter her.

Først ut: WEIGHTLESS av Anna Johanna, publisert i boken «Sense of Joy». Genseren er strikket i Hedgehog håndfarget sokkegarn i fargen seed, kombinert med håndfarget tynn merino fra LilleRille i fargen eikenøtt. Dessverre ble genseren litt stor, men jeg skal bruke den lell. Planen var å strikke en sommertopp, og slik ble det - men jeg leker med tanken på å kanskje strikke på lange ermer til høsten. Jeg har nok garn til det. Det var ekstra morsomt å strikke mønsteret på denne. Det var nesten som å tegne fjær med garn.



Neste par ut: RIFT av Jacqueline Cieslak, strikket i det nye garnet Dobbel Sunday fra Sandnes garn. Her slo jeg til og strikket 2 varianter, en med kort erm og en med lang. Modellen er vid og kort, og passer derfor fint til skjørt og kjole. Jeg har brukt den langermede varianten ganske mye allerede, - fordi jeg liker den så godt 😊. Den nupper litt, hører folk snakker om at Sunday nupper, men det er uproblematisk - jeg fjerner nuppene med nuppefjerner´n min. Fargen i den kortermede varianten er «eucalyptus», i den langeermede genseren valgte jeg «into the woods». Jeg digger den dype grønnfargen, og antar at det blir mere «into the woods» i min garderobe utover høsten. Jeg strikket den kortermede genseren først. Syns den ble litt tett i halsen, derfor lagde jeg en litt større utringing i genser nr 2. Avsluttet halsen med I-cord kant, det sto ikke i oppskriften men jeg tenkte at det kunne bli fint. Og er fornøyd med det.




 Og så: LOUVRE av Petiteknit, strikket i Peergynt i en mørk, herlig brunfarge. Denne genseren ble stor og deilig, og når sommeren er over kan jeg ta den i bruk. Det blir bra! Denne genseren strikket jeg med vilje litt lengre enn angitt i oppskriften - for riktig å understreke «oversize»-uttrykket. Har prøvd den på «tusen» ganger og kjenner at jeg gleder meg til å ta den i bruk 🤩 - på en kald dag.

                     







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar