søndag 26. november 2017

Pulsvanter

Alle strikkere ender opp med en ladning restegarn. Dette er en ressurs som absolutt kan benyttes. På strikkefestivalen i Fredrikstad i september deltok jeg på et kurs med Chatrine Halvorsen, der vi fikk mange gode ideer til restegarnsprosjekter. Jeg har tatt fram igjen kursnotatene, og laget 2 par pulsvanter. Syns de ble flotte, jeg er superfornøyd.

Det første paret er strikket med 1 tråd Karisma og 1 tråd Kids Mohair, begge i brunt. Dette paret er stasjet opp med brunt effektgarn som jeg fant på Saturnia på Nordstrand (en fantastisk garnbutikk som byr på garntyper man ikke finner andre steder - anbefales). Det andre paret er strikket med 1 tråd Rauma finull og 1 tråd Drops Alpaccasilk, begge i beigetoner. Dette paret er stasjet opp med et litt tykkere effektgarn i en fargetone som passer perfekt. På bildene ser du hvor forskjellige disse to parene ble selvom de er strikket etter samme oppskrift.

Har tenkt å beholde det brune paret selv, og gi bort det andre. Til informasjoon for mottaker så designet jeg et "magebånd" til disse pulsvantene. Gøyalt, ikke sant?




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar