lørdag 9. desember 2017

Ankers cardigan av PetiteKnit

Her er min versjon av Ankers cardigan (#ankerscardiganmysize) av PetiteKnit. Jakka er strikket i garnet Pickles Purewool i fargen "Nykvernet", en lekker varm brunfarge, akkurat slik jeg liker at brunfarger skal være. Knappene fant jeg på Saturnia på Nordstarnd, jeg syns de passer perfekt.

Denne jakka er enkel å strikke. Den strikkes ovenfra og ned. Bryststykket og bolen strikkes fram og tilbake, mens ermene strikkes på rundpinne til slutt. Det er absolutt ingen montering her, når strikkinga er ferdig så fester man tråder og syr i knapper, og dermed er jakka klar til bruk.

Petitknit har mange fine design. Sjekk ut hjemmesida hennes på www.petiteknit.com. Jeg garanterer at du finner noe som faller i smak, her er det klesplagg til både liten og stor. Ankers cardigan er svært populær denne høsten, det florerer bilder av den i det store strikkesamfunnet på Instagram. Like populær er "Ingen dikkedarer cardigan", en alldeles lekker jakke som jeg tenkte jeg kunne strikke senere, når valpen i huset er stor nok til ikke å ødelegge klær.

Det nederse bildet er tatt i dagslys. Dette bildet viser fargen best, slik den er i virkeligheten.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar